Saturday 2024-07-27 - 09:56:32
Zero-Point
-- asiaa tyhjästä
Pienoismoottorit -- Kaikkien moottoreiden kuvat
Masanator | luotu: 2007-01-21 - 00:41:40 | muokattu: 2007-01-21 - 03:03:11
Pienoismoottorit -- Ensimmäinen projekti: 4T - diesel
![Sylinterikansi Sylinterikansi](kuvat/thumbs/pm_1_kansi_1_150px.jpg)
Sylinterikansi.
(Kuva 2006-03-19)
![Valmistuneet osat Valmistuneet osat](kuvat/thumbs/pm_1_osia_1_150px.jpg)
Projektissa
valmistuneet osat.
(Kuva 2006-03-19)
![Kampiakseli ja kiertokanget Kampiakseli ja kiertokanget](kuvat/thumbs/pm_1_osia_2_150px.jpg)
Kampiakseli
ja kiertokanget.
(Kuva 2006-03-19)
Pienoismoottorit -- Toinen projekti: 2T - diesel
![Mäntä, sylintereitä, kaasutin Mäntä, sylintereitä, kaasutin](kuvat/thumbs/pm_2_osia_1_150px.jpg)
Mäntä, pari sylinteriä,
männänrenkaita,
kaasutin sekä myöhempi
kaasunsäätö ja kansi.
(Kuva 2006-03-19)
![Toinen kuva osista Toinen kuva osista](kuvat/thumbs/pm_2_osia_2_150px.jpg)
Toinen kuva osista.
(Kuva 2006-03-19)
![Vanha valokuva Vanha valokuva](kuvat/thumbs/pm_2_vanha_valokuva_1_150px.jpg)
Vanha valokuva
moottorista.
(Kuva 1998-1999 ??)
Pienoismoottorit -- Kolmas projekti: Pieni 2T - diesel/bensiini
![Kampikammio, sylinteri, kansi, mäntä, kiertokanki, kaasutin Kampikammio, sylinteri, kansi, mäntä, kiertokanki, kaasutin](kuvat/thumbs/pm_3_purettuna_1_150px.jpg)
Kampikammio, sylinteri,
kansi, pari kaasuttimen
runkoa, mäntä,
kiertokanki
ja kokonainen kaasutin.
(Kuva 2006-03-19)
![Toinen kuva osista Toinen kuva osista](kuvat/thumbs/pm_3_purettuna_2_150px.jpg)
Toinen kuva osista.
(Kuva 2006-03-19)
Pienoismoottorit -- Neljäs projekti: 2T bensiini, toimiva
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_sivulta_2_150px.jpg)
Kuva sivulta.
(Kuva 2007-01-05)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_sivulta_3_150px.jpg)
Kuva sivulta.
(Kuva 2007-01-05)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_sivulta_1_150px.jpg)
Kuva sivulta.
(Kuva 2007-01-05)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_osina_1_150px.jpg)
Moottori osina.
(Kuva 2003-08-02)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_osina_2_150px.jpg)
Moottori osina.
(Kuva 2003-08-02)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_osina_3_150px.jpg)
Moottori osina.
(Kuva 2003-08-02)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_osina_4_150px.jpg)
Moottori osina.
(Kuva 2003-08-02)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_pukissa_1_150px.jpg)
Moottori kiinni
käyttöpukissaan.
(Kuva 2003-08-07)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_pukissa_2_150px.jpg)
Moottori kiinni
käyttöpukissaan.
(Kuva 2003-08-07)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_kampikammio_1_150px.jpg)
Kampikammio ja
takakansi.
(Kuva 2003-08-02)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_sylinteri_manta_kansi_1_150px.jpg)
Sylinteri, mäntä
ja sylinterikansi.
(Kuva 2003-08-02)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_sytytysjarjestelma_1_150px.jpg)
Sytytysjärjestelmä.
(Kuva 2003-08-02)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_kaynnissa_rippijuhlissa_1_150px.jpg)
Minä käyttämässä
moottoria
rippijuhlissani.
(Kuva 1999-08-08)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_kaynnissa_rippijuhlissa_2_150px.jpg)
Minä käyttämässä
moottoria
rippijuhlissani.
(Kuva 1999-08-08)
![pm_4 pm_4](kuvat/thumbs/pm_4_puola_150px.jpg)
Auton
sytytyspuola.
(Kuva 2003-08-02)
Pienoismoottorit -- Projekti X
![Sylinteri Sylinteri](kuvat/thumbs/pm_x_sylinteri_1_150px.jpg)
Sylinteri.
(Kuva 2005-12-22)
![Sylinteri ja sylinterikansi Sylinteri ja sylinterikansi](kuvat/thumbs/pm_x_sylinteri_ja_kansi_1_150px.jpg)
Sylinteri ja
sylinterikansi.
(Kuva 2005-12-22)
![Sylinteri ja sylinterikansi Sylinteri ja sylinterikansi](kuvat/thumbs/pm_x_sylinteri_ja_kansi_2_150px.jpg)
Sylinteri ja
sylinterikansi.
(Kuva 2005-12-22)
![Sylinteri ja sylinterikansi Sylinteri ja sylinterikansi](kuvat/thumbs/pm_x_sylinteri_ja_kansi_3_150px.jpg)
Sylinteri ja
sylinterikansi.
(Kuva 2006-03-19)
Pienoismoottorit -- Viides projekti: Pieni 4T bensiini
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_ilman_kantta_1_150px.jpg)
Moottori sylinterikansi
irroitettuna.
(Kuva 2006-03-19)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_ilman_kantta_2_150px.jpg)
Moottori sylinterikansi
irroitettuna.
(Kuva 2006-03-19)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_osat_1_150px.jpg)
Moottorin osat.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_osat_2_150px.jpg)
Moottorin osat.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_manta_ja_sylinteri_1_150px.jpg)
Mäntä ja kampikammio
sekä sylinteri
irrotettuna.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_etuviistosta_1_150px.jpg)
Kuva etuviistosta
koottuna.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_nokka-akseli_oljypumppu_150px.jpg)
Nokka-akselien
hammasvälitys
sekä sen muodostama
öljypumppu.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_kansi_1_150px.jpg)
Sylinterikansi
alapuolelta.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_sivulta_1_150px.jpg)
Kansi irroitettuna.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_sivulta_2_150px.jpg)
Moottori koottuna,
kuva sivulta.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_venttiilikoneisto_150px.jpg)
Venttiilikoneisto.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_venttiilit_ja_painimet_150px.jpg)
Venttiilit ja
painimet.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_takaa_1_150px.jpg)
Kampikammio
takaapäin.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_takaa_2_150px.jpg)
Kampikammio
takaapäin.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_sytytystulpan_paikka_150px.jpg)
Sytytystulpan
paikka.
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_sytytystulppa_150px.jpg)
Sytytystulppa. (eristys
ja keskielektrodi
tekemättä)
(Kuva 2005-12-22)
![pm_5 pm_5](kuvat/thumbs/pm_5_venttiili_auki_1_150px.jpg)
Venttiili auki.
(Kuva 2005-12-22)
Pienoismoottorit -- Nykyinen projekti: uusi 2T bensiini
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_avattuna_1_150px.jpg)
Moottori avattuna.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_avattuna_2_150px.jpg)
Moottori avattuna.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_avattuna_3_150px.jpg)
Moottori avattuna.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_ilman_kantta_2_150px.jpg)
Moottori ilman
sylinterikantta.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_etuviistosta_1_150px.jpg)
Moottori etuviistosta.
Huomaa reilusti ylipitkät
pinnapultit, koska
lopullisesta kannesta
tulee paksumpi.
(Kuva 2006-03-19)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_sivulta_3_150px.jpg)
Moottori nykyisellään
sivulta päin,
ilman kaasutinta.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_sivulta_2_150px.jpg)
Moottori nykyisellään
sivulta päin,
ilman kaasutinta.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_kampikammio_2_150px.jpg)
Moottorin kampikammio.
Kuvassa näkyy
poranterän lipsahdus
läppäventtiilin rungossa.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_sivulta_4_150px.jpg)
Moottori sivulta päin,
kaasutin vieressä.
(Kuva 2005-12-22)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_virtauskanavat_2_150px.jpg)
Kaksi moottorin
ylösvirtauskanavista
sekä pakoaukko.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_ylhaalta_ilman_kantta_1_150px.jpg)
Kuva ylhäältä ilman
sylinterikantta. Kuvassa
näkyvät kolme ylös-
virtauskanavaa sekä
pakoaukko ja
pohjalla kampiakseli.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_edesta_1_150px.jpg)
Moottori edestä.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_edesta_avattuna_1_150px.jpg)
Moottori edestä
kampikammio avattuna.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_ilman_kantta_1_150px.jpg)
Moottorin ylhäältä
ilman sylinterikantta.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_ilman_kantta_3_lahelta_150px.jpg)
Moottorin ylhäältä
ilman sylinterikantta.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_kaasutin_1_150px.jpg)
Ensimmäinen versio
kaasuttimesta, joka
ilmeisesti ei toimi.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_kaasutin_2_150px.jpg)
Ensimmäinen versio
kaasuttimesta, joka
ilmeisesti ei toimi.
(Kuva 2005-12-22)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_kampiakseli_1_150px.jpg)
Kampiakseli laakeripesässään.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_kampiakseli_2_150px.jpg)
Kampiakseli hieman
ulospäin vedettynä
laakeroinnista.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_kampiakseli_3_150px.jpg)
Kampiakseli edestä.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_kampikammio_1_150px.jpg)
Kampikammio avattuna,
kiertokanki näkyvissä.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_keskeneraisia_osia_1_150px.jpg)
Keskeneräisen moottorin
osia: sylinteriputken
aihio, moottorin runko
sekä kampiakseli
laakeripesineen.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_piirustus_ja_kampikammion_alku_1_150px.jpg)
Moottori alkuvaiheissaan:
kampikammion/rungon
aihio sekä piirustukset.
(Kuva 2003-08-02)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_piirustus_ja_kampikammion_alku_2_150px.jpg)
Moottori alkuvaiheissaan:
kampikammion/rungon
aihio sekä piirustukset.
(Kuva 2003-08-02)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_sivulta_1_150px.jpg)
Moottori sivulta
väliaikaisen sylinterikannen
kanssa.
(Kuva 2007-01-05)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_sivulta_ilman_kantta_1_150px.jpg)
Moottori sivulta
ilman kantta.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_sylinteriputki_kesken_1_150px.jpg)
Keskeneräinen
sylinteriputki kiinni
aihiossaan.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_sylinteriputki_kesken_2_150px.jpg)
Keskeneräinen
sylinteriputki kiinni
aihiossaan.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_takaa_1_150px.jpg)
Kuva moottorin
takapuolelta. Näkyvissä
mm. imuaukko.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_virtauskanavat_1_150px.jpg)
Kaksi moottorin
ylösvirtauskanavista
sekä pakoaukko.
(Kuva 2005-07-25)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_ylaviistosta_1_150px.jpg)
Kuva yläviistosta,
väliaikaisella kannella,
ensimmäinen kaasutin-
versio vieressä.
(Kuva 2006-03-19)
![pienoismoottorit_6 pienoismoottorit_6](kuvat/thumbs/pm_6_ylaviistosta_ilman_kantta_1_150px.jpg)
Kuva yläviistosta
ilman kantta.
(Kuva 2005-07-25)